RAMOWY PLAN DNIA
(GRUPY 3, 4 letnie)
czas |
ilość |
Forma aktywności |
|
6.00- 7.00 |
1 |
Z |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp. |
7.00- 8.00 |
1 |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in.konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
8.00- 8.15 |
0.15' |
D |
Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence |
8.15- 8.30 |
0.15' |
Czynności higieniczno- porządkowe |
|
8.30-9.00 |
Śniadanie |
||
9.00-9.30 |
0.30' |
D |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
9.30-10.15 |
0.45' |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna |
10.15-11.30 |
1.15' |
R |
Spacer, obserwacje przyrodnicze |
11.30-11.45 |
0.15' |
Krąg zmysłów — zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych |
|
11.45-12.00 |
Czynności higieniczno- porządkowe |
||
12.00-12.30 |
Obiad |
||
12.30-12.45 |
0.15' |
Kwadrans dla baki leżaki |
|
12.45-14.15 |
1.30' |
Relaksacja |
|
14.15-14.30 |
0.15 |
Czynności higieniczno- porządkowe, zabawa ruchowa |
|
14.30-15.00 |
Podwieczorek |
||
15.00-15.15 |
0.15' |
Z |
Zabawy dydaktyczne |
15.15-16.00 |
0.45' |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna (pobyt w ogrodzie) |
16.00-17.00 |
1 |
Z |
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z - Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 4
R - spacery, obserwacje pŕzyrodniczej aktywność ruchowa na powietrzu =1.15'
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego = 1.15'
RAMOWY PLAN DNIA
(GRUPY 5, 6 letnie)
czas |
ilość |
|
Forma aktywności |
6.00-7.00 |
0.30' |
Z |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
7.00- 8.00 |
1 |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. |
8.00-8.15 |
0.15' |
D |
Ćwiczenia poranne |
8.15- 8.30 |
0.15' |
|
Czynności higieniczno- porządkowe |
8.30-9.00 |
0.30 |
|
śniadanie |
9.00-10.00 |
1 |
|
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
10.00-10.30 |
0.30' |
z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna. |
10.30-11.30 |
1 |
R |
Aktywność ruchowa w ogrodzie |
11.30-11.45 |
0.15' |
D |
Krąg zmysłów — zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych |
11.45-12.00 |
0.15' |
|
Czynności higieniczno- porządkowe |
12.00-12.30 |
|
|
Obiad |
12.30-13.15 |
0.45' |
D |
Bajkoterapia/Muzykoterapia/Relaksacja/Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
13.15-14.15 |
|
R |
Spacer, obserwacje przyrodnicze |
14.15-14.30 |
|
|
Czynności higieniczno- porządkowe |
14.30-15.00 |
|
|
Podwieczorek |
15.00-16.00 |
1 |
Z |
Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi (pobyt w ogrodzie przedszkolnym). |
16.00-17.00 |
1 |
Z |
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z - Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 4
R - spacery, obserwacje przyrodniczej aktywność ruchowa na powietrzu =1.15'
D - zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego = 1.15'